Już od 30 października rusza sprzedaż na nowe połączenie międzynarodowe z Trójmiasta do Pragi. 4 pary pociągów Baltic Express zaczną kursować wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy na sezon 2024/2025, czyli od połowy grudnia. W drodze do stolicy Czech składy zatrzymają się m.in. w Bydgoszczy, Poznaniu czy Wrocławiu. Bilety dostępne także w aplikacji mobilnej oraz systemie ebilet.intercity.pl (e-IC 2.0).
Czeską Pragę co roku odwiedzają miliony turystów z całej Europy. Aby zapewnić podróżnym z Polski szerszą ofertę dojazdu koleją do stolicy Czech, PKP Intercity we współpracy z České Dráhy wprowadza od połowy grudnia 4 pary połączeń Baltic Express, w tym 3 dzienne i 1 nocne. Dla Czechów będzie to doskonała okazja do przejazdu pociągiem do najpopularniejszych turystycznych miejscowości w Polsce. Składy kategorii InterCity będą zatrzymywać się nie tylko w największych polskich miastach, tj. Gdańsku, Bydgoszczy, Poznaniu czy Wrocławiu, ale także w mniejszych ośrodkach, m.in w Tczewie, Inowrocławiu, Gnieźnie, Lesznie i Kłodzku. Po stronie czeskiej w drodze do Pragi będziemy mogli wysiąść i wsiąść m.in. w Pardubicach. Pociągi na tej trasie będą kursować codziennie.
Wcześniej = taniej
Pierwsze połączenie Baltic Express w stronę Pragi pojedzie 15 grudnia. Sprzedaż rusza 30 października, bilety będą dostępne w kasach biletowych, internetowym systemie sprzedaży e-IC 2.0, a także w aplikacji mobilnej PKP Intercity. Bilet na miejsce siedzące do stolicy Czech z Gdyni w cenie bazowej wyniesie około 78 euro, z Poznania około 65 euro, a z Wrocławia 51 euro. Podróżni będą mogli skorzystać z tańszych biletów, w ramach oferty międzynarodowej Super Promo International. Bilety na miejsca do siedzenia na przejazd do/z Pragi będzie można nabyć:
- z/do Gdyni/Sopotu/Gdańska w cenie rozpoczynającej się od 29,90 EUR,
- z/do Bydgoszczy/Poznania w cenie rozpoczynającej się od 24,90 EUR,
- z/do Wrocławia/Kłodzka w cenie rozpoczynającej się od 14,90 EUR.
Jakie wagony?
Połączenia z Trójmiasta będą realizowane w godzinach porannych, popołudniowych oraz nocą. Najszybszy pociąg Baltic Express pokona odcinek Gdynia-Praga w około 9 h. Najszybszy czas przejazdu do stolicy Czech z Poznania wyniesie 5 h 40 minut, a z Wrocławia około 4 h.
Zestawienie pociągów Baltic Express będzie obejmowało wagony w relacji międzynarodowej oraz krajowej. W relacji międzynarodowej, na trasie Gdynia – Praga, znajdą się 3 wagony ČD drugiej klasy oraz 1 wagon PKP Intercity pierwszej klasy. Wagon restauracyjny będzie kursować tylko z Gdyni do Wrocławia! PKP Intercity w komunikacie nie wspomina, czy w pociągu kursującym nocą pojawi się wagon sypialny lub kuszetka, ale na razie nic na to nie wskazuje.
Na odcinku Wrocław – Praga pociągi będą prowadzone przez nowoczesne lokomotywy wielosystemowe Vectron. We Wrocławiu dojdzie to łączenia grup wagonów i wymiany lokomotywy na polskiego Griffina. W relacji krajowej, na trasie Wrocław – Gdynia, oprócz wagonów międzynarodowych będą kursowały: dodatkowy wagon pierwszej klasy, wagon restauracyjny oraz 5 zmodernizowanych wagonów drugiej klasy. Łącznie na odcinku Gdynia – Wrocław pociągi będą miały 11 wagonów.
PKP Intercity do Czech
W rozkładzie na sezon 2024/2025 pociągami pomiędzy Polską a Czechami będzie można podróżować:
- 7 razy dziennie z Warszawy i Katowic,
- 5 razy dziennie z Krakowa,
- 5 razy z Wrocławia,
- 4 razy z Poznania,
- 2 razy dziennie z Rzeszowa,
- 2 razy dziennie z Przemyśla.